28 november - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maartenh - WaarBenJij.nu 28 november - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maartenh - WaarBenJij.nu

28 november

Door: maarten

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2018 | Thailand, Chiang Mai

Een nieuw avontuur begint richting Chiang Mai - Thailand, een enkele ticket met een overstap vanaf Shanghai - China. Een best pittig reis want je zit zn 20 uur opgepropt in een klein stoeltje waarin je je nauwelijks kan bewegen. Gelukkig had ik wat extra films/series klaar staan mochten ze aziatische films (ondertiteling) hebben, heb ik gelukkig geen spijt van genomen.


Na een best lange vlucht en veel gewacht bij de poortjes, vingerafdruk scans... best vreemd want shanghai was voor mij maar alleen een doorvoer-vlucht, kwam ik aan bij Chaing Mai. Koen haalde mij op, bepakt en bezakt, voordat ik het wist zat ik in een tuktuk racend tussen de straten van Chiang Mai. Dat er geen ongeluk is gebeurd is een wonder. De mensen kijken wanneer ze kunnen gaan en dan gaan ze gewoon, een soort Amsterdam, maar dan nog wat groter, meer chaos en in plaats van fietsers zijn er overal scooters en tuktuks. Aangekomen bij het Mad Monkey hostel de spullen gedumpt en zijn we (Koen, Elise die reizen samen al vanaf Vietnam en ik) samen wat biertjes gaan drinken. Geen straf met 30 graden kan ik je vertellen. Rest van de dag beetje geluierd want je bent gesloopt van de vliegreis.

De volgende dag waren Koen en ik wat dingetjes gaan regelen in down town, zoals een simkaartje. Voor zn 500 bath á €10,- heb je een hoeveelheid sms en belminuten (wat je eigenlijk niet gebruikt) en onbeperkt data aan 4G voor 1 maand!! kan dus jullie overal op de hoogte houden!

Verder hadden we beetje rondgezwerfd, tentjes langs gegaan, mensen kijken, en zijn we ergens wat eten en drinken, in de avond naar een bar gegaan; Zoë en Yellows, best lekkere cocktails voor ''weinig''. ben gelukkig nog niet gespot door een ladyboy haha!!

In een van deze avonden was ik doodziek, niet van de drank maar van iets verkeerds gegeten of gedronken? best vreemd want we hadden allemaal vrijwel het zelfde qua eten of drankjes. Gelukkig kon ik er om blijven lachen terwijl ik met mn hoofd boven de emmer hing, geen idee hoelaat het was maar slapen deed ik al amper de laatste dagen.

Zoals ik al vertelde rijden die tuktuk bestuurders als gekken maar zijn zelf ook gek als een deur. Op een gegeven moment reed er naast ons een meid met een ontblote rug, waarop hij zei:"Sexy, sexy!!" wij natuurlijk grinniken en voordat ik het wist pakte hij een A4'tje waarop speciale massages op stonden. Koen je kiezen tussen A en B.

A was massage met happy ending.
B was A + . . . (mocht je zelf invullen) maar denk dat iedereen dat wel weet. Best erg dat je daar als jonge toerist mee te maken krijgt, maar is voor hun vrij normaal denk ik?

Vandaag de 1-12-2018 zijn Koen en ik wezen raften, ergens... geen idee waar het precies was, het was zn anderhalf uur met de auto. Werden opgehaald en gebracht. Uiteindelijk waren wij dus de enigen. Maar gingen met 4 andere Thaise jongens die bleken daar dus te werken, het water op, 3 daarvan gingen in aparte kano's. En wij 2 + 1 van hun als 'captain' de raft-boot in. Ik kan je vertellen dat was nog best heftig. Enorme klappen tegen de rotsen, golven water dat tegen je gezicht spatte alsof je een stoot krijgt. Nou zat ik natuurlijk voorin, en had best het gevoel dat ik eruit donderde, gelukkig niet gebeurd maar vet was het zeker! de spierpijn voel ik nog trouwens. Nadat we klaar waren en we terug in het hutje waren stond er een maaltijd voor ons klaar. Een groot bord met Thai Pai, wat veeel te veel was uitendelijk. Veel vers fruit. Die mensen waren zo ontzettend aardig en gul, echt ongelooflijk.

Na deze stop bracht onze gids ons naar een soort verborgen pareltje. Met zn 3'en op 1 scooter.. tjah waarom niet? bergje op pakte de bestuurder zijn mobiel om een foto van ons 3 te maken, 1 hand aan het stuur. Tjah living on the edge?

Aangekomen kwamen we aan bij een soort waterval waar je onder kon staan, en de ander waar je vanaf kon gaan als een glijbaan. Dat 2e sloeg ik af want ik weet hoe het bij mij gaat aflopen.. maar dat 1e zag er goed uit, jeumig wat een kracht komt er vanaf zeg! maar zo ontzettend gaaf.

Morgen gaan we richting Pai met de bus. Je zou het met de scooter kunnen doen dan ben je er 3 uur mee bezig. Maar dan zou je eerst door Chiang Mai moeten gaan, of je dat wilt en of durft is de 2e vraag. Ik wil liever nog wat langer reizen en de rest dacht precies het zelfde erover.

Ik houd jullie op de hoogte ;)

Maarten

  • 02 December 2018 - 06:21

    Jos Paulissen :

    Jeetje Maarten wat een vliegende start van een reeks avonturen. En dat na zo'n enorm vermoeiende reis. Je zult je nog wel gaan verbazen over wat je allemaal tegenkomt. Tempels met enorme kunstschatten tegenover krotwoningen, chaos en serene stilte. Amazing Thailand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2019

Outback volgende dagen..

11 Februari 2019

Outbacktour 1e dag

08 Januari 2019

kerst & oud en nieuw

05 December 2018

Scooters

01 December 2018

28 november

Actief sinds 22 Nov. 2018
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 1654

Voorgaande reizen:

22 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: