Scooters - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maartenh - WaarBenJij.nu Scooters - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maartenh - WaarBenJij.nu

Scooters

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2018 | Thailand, Chiang Mai

Maandag 3 December tot en met Woensdag 5 December zijn we met een groepje scooters wezen huren. Kosten ben ik even kwijt maar het kost alsnog vrij weinig. Natuurlijk allemaal een helm op want tjah.. verkeersregels daar, zijn die er wel?

De locals rijden als gekken rond en is een wonder dat ik nog geen ongeluk heb gezien. Het enige wat ik vaak zie zijn andere toeristen / backpackers onder de pleisters, verband en schaafwonden. Dus ergens was je wel een beetje 'bang' voor, voor wat er zou komen.

In Nederland kan je vrijwel alles op je fiets of openbaar vervoer doen. Hier hebben ze dat niet, en echt een stuk minder tuktuks dan in Chiang Mai.

ach goed.. wij met ongeveer 14 personen op weg. Je kreeg je scooter trouwens al zwaar op rood en was bang dat ie elk moment stil kon vallen, na een aantal km's begon ik best klamme handjes te krijgen, gelukkig was ik niet de enige dus gaf me toch weer een sprankel van hoop. Uiteindelijk kwamen we bij een kleine tankstation, waar dmv een klein pompje het werd geregeld. Halfvol was zn 80 bath = +/- €2,-

Daarna gingen we verder met onze tour naar de 'Bamboo Bridge' een rijstplantage, wat helaas al was geoogst met een gigtantische lange brug van je raad het al, Bamboo! Enorm gaaf om daarover heen te lopen, het is aan elkaar vast gemaakt door te weven, als je ziet hoelang die brug is, en hoeveel tijd daarin gezeten heeft lijkt me dat best absurd. Heb er wat foto's van gemaakt en ook de groep heeft wat. Helaas was alles al geoogst en het is droog. Moet je na gaan hoe het eruit zou zien als dat niet het geval is.

Vervolgens reden we verder onze route naar de plek en het was een prachtig uitzicht, met wat schaduw kon je er heerlijk zitten na een glibberige klim op de top.

Na een kleine pauza vervolgden we onze weg naar de Pai Grand Canyons. Énorm toeristich en het barstte van de mensen, je zou eigenlijk google afbeeldingen erbij moeten pakken om een idee te hebben hoe het eruit ziet. Als je er bovenop staat is het nóg mooier! Met de zonsondergang erbij, en die tientallen mensen die eventjes stil zijn is onbeschrijvelijk.

Gister ( 4-12-2018) zijn we met dezelfde groep weer buiten Pai gereden en gingen we opweg naar de grotten. De Lod Caves. En wederom zaten de meeste weer bijna zonder benzine, je zou denken van; waarom ga je niet tanken voordat je weggaat? Dan ben ik samen met misschien 3 anderen de enige die zo denken, maar het brengt wel de leuke verhalen met zich mee (toch?)


Zo stopten we aan de zijkant bij een klein huisje en vroegen we waar we konden tanken. Een klein vrouwtje wilde voor ons wel benzine halen met de auto, we betaalden haar en hielden daar een pauze. Ondertussen was het al rond het middaguur en we moesten nog een best stuk over de heuvels en bergen heen rijden.

Uiteindelijk splitte de groep de ene helft ging op de rivier 'Tubing' doen, op een band zitten en chill de rivier afgaan, best leuk voor een keer en als afkoeling ook top. Maar dat had ik al enkele keren gedaan dus ik ging voor de grotten met de rest.

Had ik trouwens al verteld dat ik ook iemand achterop had zitten? Een klein meisje uit Israël die Amit heet. Gelukkig had ik de meest lichte en kleinste persoon want ik had nog nooit op een scooter gereden, en oja.. ze rijden daar links! Sorry mam & pap, maar ik rijd voorzichtig en heb geen ongeuk gehad! ;)


Wij verder rijden naar de grotten met een prachig uitzicht, helaas moest ik meer op de weg letten dan kunnen genieten van het uitzicht. Maar ik ken de verhalen nog :P


Eenmaal aangekomen moesten we ons verdelen in groepjes van 2-2-3. Vond het eerst een beetje vreemd maar zag later wel het nut ervan in. Een klein vrouwtje was onze gids en nam een lantaarn mee, wat bijna net zo groot was al haar been. Lampen met kabeltjes waren daar niet, dus pikkedonker. Koen, Donna en ik maakten overal grappen over en lachten vrijwel de hele tour. Op het laatste gingen we met zn 4'en inclusief de gids op een lange kano / surfplank-achtig iets. met stoeltjes alsof je in Japan zit, naast ons zwommen enorme vissen zo groot als je arm en een enkele zo groot als je been. deze kon je voeren. Donna compleet in paniek en helemaal gek worden van het gespartel. Dan ga ik juist alleen maar door en geniet ik ervan Hehehe!

Nog geen paar tellen later vaarden we onder tientallen, wat zeg ik honderden vleermuizen, probeer daar een foto van te maken in het donker met flits.. je ziet alsnog niets, maar de ervaring heb ik!!
Vergeet niet dat je daar als een target zit en zo kan worden geraakt door de poep van ze.


Eenmaal terug, rond 5'en hadden we het plan om zo snel mogelijk terug te rijden en minder lang in het donker te zitten, want rond 6 uur 's Avonds is het pikkedonker!! Wij terug racen tot het berg gedeelte waar je alleen maar bochtjes hebt.


Op 1 van de scooters was er een duitser, nou duitsers en snelwegen je kent de verhalen? Geen idee waar deze vandaan kwam, maar deze reed enorm gevaarlijk, niet qua snelheid maar; bochten, plots remmen en zowat op de andere kant rijden. Inhalen dus.. en paar minuten later dan maar weer wachten, zo ging het een keer of 3/4. Bovenop de berg waar we op de heenweg ook hadden getankt aten we wat warms van de kraampjes die nog open waren, best lekker want het koelde al enorm af, en een vestje mee? wie doet dat nou met 30 graden? Had nog een 2e t-shirt mee dat ik over mijn andere aandeed, anderen deden hun tas aan de voorkant om de wind af te kaatsen.

Koud aangekomen in het Happy House hostel namen we een douche en gingen we naar de 'Pai Walking Street'. Daar zijn tientallen kleine kraampjes waar echt van alles word verkocht. je kan er eten en drinken halen, voor 2 á 3 euro zitten we vol en gaan we ouderwets naar een barretje ons voldrinken met bier en cocktails.


Vandaag willen we een beetje rustig aan gaan doen en zijn er plannen om te gaan mini golfen. Zullen zien wat het ons brengt vandaag :)


Toodaloo,

Tags: Pai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2019

Outback volgende dagen..

11 Februari 2019

Outbacktour 1e dag

08 Januari 2019

kerst & oud en nieuw

05 December 2018

Scooters

01 December 2018

28 november

Actief sinds 22 Nov. 2018
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 1655

Voorgaande reizen:

22 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: