Outbacktour 1e dag - Reisverslag uit Adelaide, Australië van maartenh - WaarBenJij.nu Outbacktour 1e dag - Reisverslag uit Adelaide, Australië van maartenh - WaarBenJij.nu

Outbacktour 1e dag

Door: maarten

11 Februari 2019 | Australië, Adelaide

De outbacktour van Koen en mij op 9 januari 2019 t/m 18 januari

Woensdag 9 januari
Half 8 weren we opgepikt bij ons hostel in Adelaide. Een grote gele 4x4 stond klaar, daarin ontmoeten we de mensen met wie we deze 10 dagen moesten 'overleven' zonder enige verwachting wat ons tegemoet zou komen.

Eerst zal ik jullie vertellen over de personen met wie deze awesome trip hebben gedaan.

Tim (aussie) de gids en chauffeur met enorm veel humor, grappen en raadsels tijdens het kamvuur en koken. Vrijwel de gehele dag. Heeft een nederlandse vrouw en doet dit werk al 27 jaar. Wist veel te vertellen over Australie en kon heerlijk mee lullen in de auto

Max (aussie) aka jamboy. Is de zoon van een goede vriend van Tim, ook is hij goed bevriend met de zoon van Tim. De naam Jamboy komt van de 2e WO, waarin jochies rondliepen met jam op hun lichaam zodat de insecten op hun afkwamen ipv de soldaten. hij studeerd toerisme en Tim vroeg of hij mee wilde gaan omdat er plaatsen over waren.

Andrew (zweed) die samen met zijn vriendin Marieke (NL) samen de wereld rond reizen. Andrew is enorm grappige kerel die veel gebruikt maakt van zijn gezicht-impressie.. leek een beetje als mr.bean, lach me kapot. ze zijn beide tegen de eind 30 maar dat zou je hem en Marieke totaal niet geven. Marieke is enorm aardig en een soort moeder van de groep, kan je leuk mee praten en heeft humor.

Job(NL)
jongen van 24 die uit Velserbroek/haarlem komt, wat is het ook een kleine wereld. Zorgde grotendeels voor de muziek in de auto. Is best een stille jongen maar als je hem eenmaal kent en hij komt wat losser kan je veel mee lachen. Zijn reisplannen waren Australië, nieuw zeeland (noord eiland) en Amerika, meteen de top duurste landen uitgekozen haha. ook is hij de kunstenaar van zee-meer-man-maarten

Anne (NL, 23/24?)
Begon in het zelfde hostel in Collaroy dus de meeste namen waren al bekend voor haar. Best leuke en aardige meid maar niet echt veel pit of energie, tjah best lastig als je dan in de outback bent en je moet luxe ff links laten liggen haha

Afijn, na 2 á 3 uur rijden zijn we gestopt in een soort bos-omgeving om wat hout te sprokkelen voor de komende dagen. Het verbaasde me hoeveel we eigenlijk nodig hadden. de bovenkant v/d trailer zat na mijn inzien niet eens ''vol'' genoeg en dacht dat het binnen 1 of 2 dagen wel op zou zijn.. we deden met deze hoeveelheid 3/4 dagen mee. Dit was trouwens op een openbaar terrein of een terrein dat iemand toestemming gaf je dat hout mee te laten nemen. Je mag niet zomaar hout van de grond meenemen. Daar liepen ook 2 paarden en 1 schaap rond. Maakten Anne er een beetje 'bang' voor dat we die mee zouden nemen en gaan eten, vond ze niet heel er leuk :p

vervolgens ging onze reis verder naar Melrose, een klein dorpje waar je alcohol kon halen voor 3 dagen.. we zouden 3 dagen NIETS tegenkomen dus je moest wel goed in slaan. Koen en ik hadden met zn 2'en 2 dozen (48 flessen) Corona's dus we kwamen de 1e dag sowieso wel door ;) In het zelfde winkeltje kon je ook een vliegennetje kopen, nou dat was de beste $7,50 NZ die ik ooit heb besteed. Heb nog nooit zoveel last gehad van vliegen die in je ogen, oren, neus en mond komen.

Nadat we 1e levensbehoefte koud was gezet in de esi's (ijsboxen) reden we naar een oude wijngaard waar al tientallen jaren wijn werd geproduceerd bij een oud klein kerkje. Dit was 1 van de oudste plekken in Australië waar ze wijn maakten. Uiteraard mochten we proeven en hebben we ook 3 flessen gekocht, want tjahh je weet maar nooit of je genoeg bij je hebt hea.

Uiteindelijk kwamen we uit bij Flinders Range en hadden we daar een kleine hike aan het eind v/d middag. Het was toen nog iets van 30 graden, dat is eigenlijk nog niets voor wat ons te wachten stond. ik zal dat nooit vergeten!

Daar in de buurt hadden we ons 1e kamp opgeslagen, een zeil werd op de grond gelegd met daarop een 'swag' dat is een soort outdoor slaaphoes, daarin leg je dan je slaapzak. Dat houd dus stof/zand en wind tegen. De eerste nacht was nog redelijk koud, en ik zou willen dat ik daar nog van had genoten. Want op kou kan je jezelf kleden dmv een trui of broek te dragen.

Op het menu stond een lekkere steak met een slamix, boven op het vuur gemaakt en was hééérlijk, als we zo 10 dagen moeten ''uithouden'' komt het voor mij wel goed ;)

Douches zijn er natuurlijk niet, dus we maakten ons zelf schoon met een waterfles ( ja dezelfde literfles waar je uit drinkt) die was gevuld van het water v/d jerrycan die de hele dag in de zon staat. Daar hadden we er 3 van in geval van 'nood'. We kookten en deden daar ook de vaat mee. Maar als ik zeg dat aan het einde v/d dag het water zn 40/50 graden is, dan overdrijf ik niet!

Je vult je fles, gaat ergens achter een boom staan en zoekt een stabiele plek voor je lampje. en hééél voorzichtig zonder te veel te verspillen giet je dat hete water over je heen, en je weet dat elke druppel telt dus je geniet er intens van. Ik heb me daarna nog nooit zo schoon gevoelt.. al het zand, stof en zweet is van je lichaam. Nadat je stof en zandvrije benen en voeten hebt loop je enorm voozichtig terug om geen vieze voeten te krijgen.. want stel je voor! hahah

En als je daar dan eenmaal ligt, onder de sterrenhemel, zonder enig ander vorm van licht dan zie je de meest heldere sterrenhemel die je ooit hebt gezien, onbeschrijvelijk! Totale rust en stilte, heel af en toe dat iemand omdraait of dat er een takje breekt.. verder NIETS! en dat al rond 11'en want je bent bekaf en gesloopt, en je weet dat je de volgende dag rond 5 uur weer wakker word.

Dit beloofd best een mooi avontuur te worden!